Inköpare

Vi söker dig som vill växa tillsammans med oss på Haugen-Gruppen och berika matkulturen i Sverige!

Vi förstärker vårt inköpsteam med en ny medarbetare som ska jobba med operativt inköp i Sverige. Vi söker en positiv lagspelare som drivs av att göra bra affärer och som vill förbättra rutiner och processer.  Du är en erfaren operativ inköpare som kan komma och hjälpa oss snarast. 

Dina arbetsuppgifter innefattar bla:

• Delta i processen för nyheter och avvecklingar i sortimentet enligt dagligvaruhandelns ECR-process

• Registrera och underhålla artiklar i affärssystemet (AX) Registrera inköpspriser i AX efter godkännande av Marknadschef

• Ansvara för inköp av Haugen-Gruppens varumärken utifrån prognoser från sälj- och marknadsavdelningen

• Begära in offerter på frakt från ramavtal

• Boka och bevaka transporter samt bevaka ordererkännanden, kontrollera priser mot avtal och säkerställa hemtagning

• Uppföljning/kontroll av ankommen order

• Vidimera och kontera fakturor inom ansvarsområdet

• Planera byggnationer av ½-pallar och expoenheter i samarbete med lageransvarig

• Utvärdera samt vid behov justera säkerhetslager

• Säkerställa relevant täckningsperiod per artikel/leverantör

• Upprätta inköpsforecast till leverantörer

• Hantera reklamationer/skadeärenden gentemot leverantör/transportör

• Ta fram underlag till tulldeklarationer samt hantera tulldokument vid import

• Aktivt arbeta för att hålla överenskommen servicegradsnivå

• Aktivt arbeta med att hålla inkuransen på en så låg nivå som möjligt

Vi erbjuder dig

Haugen-Gruppen präglas av en familjär stämning med bra arbetsklimat och trevlig atmosfär. Du får arbeta i ett företag med starka och välkända varumärken. Våra värderingar är viktiga för oss och vi erbjuder spännande utmaningar i en dynamisk miljö.

Dina erfarenheter

För att lyckas i rollen ser vi att du har en examen från tex YH Logistikprogrammet eller liknande och har några års arbetslivserfarenhet från operativt inköp.  Du har en god förståelse för hur försäljning och logistik hänger ihop inom livsmedelsbranschen och hur dagligvaruhandeln fungerar. Du är van vid större affärs- och rapporteringssystem samt har goda kunskaper i Excel. Har du erfarenhet av Microsoft Dynamics Ax är det en fördel. Kontaktytorna är många, såväl internt som externt och där kommunikationen med leverantörerna sker på engelska. Din personlighet är mycket viktig för oss!

Dina egenskaper

Du är en riktig doer, du får saker gjorda med ett gott flyt i dina flöden! Din klurighet och analytiska förmåga i kombination med att du kan arbeta strukturerat med en stor mängd information. Du tycker det är stimulerande med att göra planer med precision under tidspress och mot fastslagna deadlines och andra kallar dig organisatorisk.  Du är en positiv, nyfiken och serviceinriktad person som är trygg i dina kunskaper. Du är prestigelös och van att arbeta högt och lågt och hjälpa till där det behövs.

Kontakta oss
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Vik, HRmanager,0730-499 101. Urval och intervjuer sker löpande, ansök därför snarast möjligt med CV och personligt brev till: hr@haugen-gruppen.se. Läs mer om oss via www.haugen-gruppen.se. Varmt välkommen med din ansökan!